Wednesday 27 February 2013

Προς τί τόσος ντόρος;

Διαβάζω ότι η Χρυσή Αυγή κάνει κατήχηση, και μάλιστα εξάχρονων παιδιών. Υπάρχει λέει και κύμα αντιδράσεων από κόμματα της Βουλής.

Γιατί τόσος ντόρος ρε παιδιά; Η Χριστιανική Εκκλησία κάνει τα ίδια εδώ και χιλιετίες. Δεν είδα κανέναν να αντιδράει με τόσο σθένος. Γιατί; Τί κάνει την ΧΑ χειρότερη από την Εκκλησία και υπάρχει τόσο σθεναρή αντίδραση; Κήρυγμα μίσους; Ρατσισμού; Ξενοφοβίας; Μα όλα αυτά υπάρχουν εις δεκαπλούν στα ιερά βιβλία της Εκκλησίας. Είναι ναζί, είναι δολοφόνοι. Μα ο χριστιανισμός είναι ο μεγαλύτερος ολετήρας που υπήρξε ποτέ στην ιστορία της ανθρωπότητας. Οι ναζί σκοτώναν για το αίμα, οι χριστιανοί για την πίστη. Το ίδιο πράγμα είναι· το μαρτυρεί άλλως τε και η αγαστή συνεργασία και οι αντιδράσεις και των δύο στο θέατρο Χυτήριο.

Κατακριτέος ο προσηλυτισμός (αν υφίσταται όντως προσηλυτισμός), συμφωνώ. Και από τη ΧΑ και από την Εκκλησία. Κατακριτέες και οι θερινές κατασκηνώσεις της Εκκλησίας, και το κατηχητικό, και όλα. Όχι μόνο της ΧΑ. Μη βλέπουμε το δένδρο και χάνουμε το δάσος.




13 comments:

mahler76 said...

καλά εδώ είναι λίγο διαφορετικά τα πράγματα. αυτοί εκπαιδεύουν μελλοντικούς φονιάδες κανονικά.

Panos Konstantinidis said...

mahler αυτό που λες δεν τεκμαίρεται από το κείμενο που αναρτήσανε στον ιστότοπό τους. Από ό,τι κατάλαβα η ΧΑ προσπαθεί να εμφυσήσει στα παιδιά μια δική της ιδεολογία, ή μάλλον, για να το πω καλύτερα, μια Ελλάδα έτσι όπως νομίζουν αυτοί ότι θα έπρεπε να είναι.

Για εμένα δε διαφέρουν από αυτό που κάνει η Εκκλησία της Ελλάδος. Και οι δύο κάνουν το ίδιο πράγμα, προσπαθούνε να εμποτίσουν το ποίμνιό τους με τη νοοτροπία που νομίζουν αυτοί ότι θα ταίριαζε στον νεοέλληνα.

Ο ένας όμως (ΧΑ) είναι κατακριτέος, ο άλλος (Εκκλησία) όχι. Γιατί; Προφανώς διότι η ΧΑ έχει συνδεθεί με πράξεις αιματηρής βίας ενώ η Εκκλησία όχι πλέον (τα τελευταία χρόνια. Αν δεις όμως την ιστορία της Εκκλησίας θα συνειδητοποιήσεις ότι έχει προκαλέσει περισσότερα θύματα από τους ναζιστές). Αυτό όμως δεν αλλάζει το γεγονός ότι και οι δύο κάνουν κατήχηση.

mahler76 said...

δεν διαφωνώ για τις ευθύνες τις εκκλησίας, όμως στα σύγχρονα χρόνια, δεν μιλάμε για τον μεσαίωνα, η εκκλησία δεν έβαζε κόσμο να μαχαιρώνει αλλοεθνείς, μετανάστες, αδερφές κλπ. Υπάρχουν διαφορές όσο και αν μιλάμε και στις 2 περιπτώσεις για κατήχηση. Όσο για την σύγκριση θυμάτων ναζισμού-χριστιανισμού, λίγο δύσκολο να συγκριθεί ένα κίνημα 80 ετών με μια θρησκεία 2000 ετών.

Panos Konstantinidis said...

Τι εννοείς όταν λες σύγχρονα χρόνια; Η περίοδος του Β' ΠΠ θεωρείται σύγχρονα χρόνια; Η περίοδος του Καντιώτη θεωρείται σύγχρονα χρόνια; Η περίοδος της Χούντας θεωρείται σύγχρονα χρόνια;

Panos Konstantinidis said...

Και για να μην νομίζουμε ότι τέτοιες κατηχήσεις είναι μόνο προνόμιο της Εκκλησίας και της ΧΑ, http://www.902.gr/eidisi/neolaiapaideia/6668/kne-ekdilosi-me-thema-paidi-kai-vivlio

Panos Konstantinidis said...

... και εδώ: http://www.902.gr/eidisi/neolaiapaideia/10585/ekdiloseis-tis-kne-stin-toympa-gia-mikra-paidia-foto

ria said...

ένα πόιντ το έχεις, δεν μπορώ να πω...

καλό απόγευμα!

Panos Konstantinidis said...

Ρία καλημέρα. Χαίρομαι που (εν μέρη τουλάχιστον) συμφωνείς.

ria said...

πάνο μου συμφωνώ πολύ σε ότι γράφεις. το ίδιο πράγμα έχω πει και εγώ πολλές φορές. εν ονοματι του χριστιανισμού έχουν γίνει τα μεγαλύτερα εγκλήματα.

δες σκυθόπολη...

Panos Konstantinidis said...

Ακριβώς!. Το πρόβλημα είναι ότι αυτά τα θέματα θεωρούνται ταμπού, αν πεις δηλαδή ότι ο χριστιανισμός έκανε σφαγές θα πέσουν να σε φάνε οι περισσότεροι. Χαίρομαι πάντως που το έχεις ψάξει :)

Anonymous said...

Σέβομαι τη γνώμη σου,αλλά πρσωπικά βλέπω τα πράγματα διαφορετικά στο ζητημα της Εκκλησιας.Ναι, είναι κατακριτέος ο προσηλυτισμός και για τους δυο, αλλά μέχρι εκεί.Σίγουρα η Εκκλησία έχει μπλεχτεί σε μεγάλα σκάνδαλα και σίγουρα η αντίδραση κάποιων θρησκόληπτων και παπάδων είναι υπερβολική σε πολλά θέματα(πχ στο Χυτήριο).Όμως δεν μπορώ να καταλάβω για τη 'δολοφονια' που λες.Οι παπικοί με τις Σταυροφορίες πολιόρκησαν το Βυζάντιο και εφάρμοζαν την Ιερά Εξέταση,όχι οι Ορθόδοξοι και μάλιστα η Ορθοδοξία έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην οργάνωση της Επανάστασης του 21.Μην ισοπεδώνουμε τα πράγματα.'Κηρυγματα μισους' δεν υπάρχουν στην Αγια Γραφή.Αν διαβάσεις την παραβολη του καλού Σαμαρείτη θα δεις πως το μήνυμα είναι πανανθρώπινο,αγάπη προς όλους ανεξαρτητως θρησκευματος,φυλης,κοιν.καταταξης.Κατήχηση κανει η Εκκλησια θελοντας να σωσει τους ανθρωπους,βλεποντας πιο περα απο την καθημερινοτητα τη ζωη μετα το θάνατο.Καποιοι αισθανονται καταπιεσμενοι απο αυτο,αλλοι όχι.Η αγαπη προς το Χριστό δεν επιβαλλεται,γεννιεται.

Panos Konstantinidis said...

Ανώνυμε, δεν ήταν μόνο οι παππικοί (και κατ' επέκταση οι Καθολικοί) και ο Μεσαίωνας. Και οι Ορθόδοξοι έχουν κάνει εγκλήματα, βλέπε Θεοδόσιος, Ιουστινιανός, επιστολές του Αγίου Όρους προς τον Χίτλερ, ορκομωσίας Χούντας κλπ.

Για τα κυρήγματα μίσους μιλάω περισσότερο για την ΠΔ, αν και υπάρχουν και στην ΚΔ, αλλά λιγότερα.

Για το ρόλο της Εκκλησίας κατά το '21 έχω διαφορετική γνώμη (ειδικά για τις σχέσεις Παρτιάρχη-Σουλτάνου), αλλά ας μην πλατιάσουμε, αυτό είναι μεγάλο θέμα για να το αναλύσουμε.

Anonymous said...

Η διαφορά στις δύο περιπτώσεις είναι οτι η Χρυση Αυγη πρεσβέυει μια απαίσια και απάνθρωπη ιδεολογία που εχει φερει μόνο κακο στον κόσμο. Ο μόνος τρόπος να μπερδέψεις τις δύο περιπτώσεις είναι παρερμηνεύοντας το μήνυμα της Αγίας Γραφής, συγχέοντας τα τυχών λάθη Χριστιανών με το τί πρεσβεύει ο Χριστιανισμός ή με λανθασμένες ιστορικές πληροφορίες οπως "Αν δεις όμως την ιστορία της Εκκλησίας θα συνειδητοποιήσεις ότι έχει προκαλέσει περισσότερα θύματα από τους ναζιστές".