Tuesday, 21 July 2015

Προδότης ή ηρωας;


Υγ. Προς οποιονδήποτε πιστεύει ότι είμαι ΠΑΣΟΚ: δεν έχω ψηφίσει ποτέ, ούτε πρόκειται να ψηφίσω, πράσινους, μπλε, κόκκινους ή κοκκινοπράσινους. Η φωτογραφία αναρτήθηκε για να στηλιτεύσω την υπέρμετρη λατρεία και προσήλωση που δείχνει ο σημερινός νεοέλληνας σε μια κυβέρνηση, που -μέχρι στιγμής- αν δεν είναι χειρότερη, είναι τουλάχιστον το ίδιο καταστροφική με τις προηγούμενες.

ΝΑΙ.... Στα τέσσερα...


Χωρίς λόγια

Wednesday, 1 July 2015

Τα πιστεύουν ή μας δουλεύουν;

Αυτοί που μας βεβαίωναν ότι δε θα κλείσουν οι τράπεζες, μας βεβαιώνουν τώρα ότι δε θα γίνει κούρεμα καταθέσεων.

Λογικό μου ακούγεται.

Monday, 29 June 2015

Π.Φ.Α.

Κλειστά τα ATM και οι τράπεζες (άλλως τε τί να τα κάνουμε τα λεφτά και τις δουλειές, δεν τα θέλουμε, αξιοπρέπεια χρειαζόμαστε) εδώ και 3 μέρες, σήμερα ανοίξανε το απόγευμα, τα 60 ευρώ (να σου τύχει και κάτι έκτακτο να μην έχεις να πληρώσεις) που υποτίθεται ότι θα μπορούσαμε να σηκώσουμε γίνανε τελικώς 50 (δεν έχει 20άρικα βλέπεις), και εμείς στεκόμαστε στην ουρά μισή ώρα για να βγάλουμε 50 ευρώ, χρήματα τα οποία είναι απολύτως νόμιμα και για τα οποία έχουμε ιδρώσει, έχουμε φορολογηθεί και κάναμε οικονομίες για να τα μαζέψουμε. Αλλά δεν μπορούμε να τα πάρουμε, παρ' όλο που ο Τσίπρας μας διαβεβαίωσε ότι οι καταθέσεις μας είναι διασφαλισμένες (μα, αν είναι διασφαλισμένες Αλέξη μου γιατί έκλεισες τις τράπεζες; Ε; Γιατί;).

Ο Αλέξης, ο Αλέξης μας, που ψηφίστηκε από το Νεοέλληνα για να σκίσει μνημόνια, για να παίζει νταούλια (και να χορεύουν οι Ερυωπαίοι), για να καταργήσει ΕΝΦΙΑ και να εξαλείψει τη λιτότητα. Πέντε μήνες μετά κάνει ακριβώς το αντίθετο προτείνοντας μέτρα 8 δις που διατηρούν τον ΕΝΦΙΑ και τη λιτότητα και παρατείνουν τα μνημόνια. Και τώρα ζητάει από εμάς, το λαό, να παίζει τα νταούλια και να αναλάβει την ευθύνη (με δημοψήφισμα) κατάργησης της λιτότητας, του ΕΝΦΙΑ, και των μνημονίων. Ο λαός τον έβαλε εκεί για να παίρνει αποφάσεις και αυτός μετακυλάει το βάρος της ευθύνης στο λαό! Μα αν ήταν έτσι Αλέξη μου γιατί να σε ψηφίσει ο κόσμος, πουτάνα τα κάνουμε και μόνοι μας.

Το κλείσιμο των τραπεζών λοιπόν (για να επανέλθουμε στο αρχικό μας θέμα), το οποίο το αποφάσισε ο πρωθυπουργός, αλλά ρίχνει την ευθύνη στον Γιούνκερ, λέγοντας ότι αυτό που γίνεται παρεμποδίζει τη δημοκρατική έκφραση του ελληνικού λαού!! Ο ίδιος ο Τσίπρας δηλαδή που κλείνει τις τράπεζες με ΠΝΠ, λέει ότι το κλείσιμο των τραπεζών είναι αντιδημοκρατικό! Ο Αλέξης Τσίπρας που είχε αποκαλέσει πραξικόπημα το κλείσιμο της ΕΡΤ με ΠΝΠ, κυβερνάει πλέον όχι με μία αλλά με πολλαπλές ΠΝΠ, όπως για παράδειγμα και με την ΠΝΠ για την Ελληνική Βιομηχανία Ζαχάρεως. Αν είναι πραξικόπημα οι ΠΝΠ τότε εσύ Αλέξη τί είσαι, αν όχι δικτάτορας; Διότι μόνο οι δικτάτοτες κάνουν πραξικοπήματα.

Εν τω μεταξύ σε άλλο γνωστό ιστότοπο της επικαιρότητας κάποιοι καυλώνουν με την κατάρρευση του ευρώ· δεν τους είπε όμως κάποιος τους κακομοίρηδες ότι το ευρώ έχει κερδίσει 2% σε σχέση με το δολλάριο μόνο μέσα σε μια μέρα (29 Ιουνίου). Αλλά είναι ωραίο να βαυκαλίζεσαι και να νομίζεις ότι όλη η Ευρώπη σου παίρνει και πίπες, λες και είμαστε το κέντρο του κόσμου, σου δίνει μια επίπλαστη υπερηφάνεια ρε παιδί μου, του τύπου «όταν εμείς χτίζαμε Παρθενώνες οι άλλοι ήταν ακόμα στα δένδρα». Είμαστε σαν μια γραία, τέως αριστοκράτισσα, που έχει πλέον ξεπέσει και χάσει όλη της την περιουσία και το κύρος της, αλλά πηγαίνει στα σπίτια των σημερινών ευπατρίδων, τους ζητιανεύει ένα κομμάτι ψωμί και δεν ξεχνάει να τους θυμίζει πως «όταν εγώ πήγαινα στους χορούς του βασιλέως εσείς μαζεύατε ακόμα ραδίκια».

Εκεί μας έχουν καταντήσει 40 χρόνια μεταπολίτευσης, ασυδοσίας, μιζών, βολέματος «δικών μας παιδιών», ρουσφετιών, παρανομιών, προκλητικών προνομίων σε διάφορες συντεχνίες, στους εφοπλιστές, στην Εκκλησία, στους εργατοπατέρες, στο δημόσιο τομέα... 40 χρόνια απάτες. Εκεί μας έχουν καταντήσει τα χρόνια διακυβέρνησης του ΠΑΝΔΟΚ, εκεί συνεχίζει να μας καταντάει ο ΣΥΡΙΖΑ.

(Π)ρώτη (Φ)ορά (Α)ριστερά λοιπόν , ή μήπως θα έπρεπε να πω Φασιστερά;

Saturday, 27 June 2015

Προφητικός


Αυτό θα πει διορατικότητα. Πολλοί τον θεωρούν γραφικό· με δύο λεπτά ομιλίας όμως δείχνει ότι είναι πολύ καλύτερος από τους Τσιπροσαμαροβενιζέλους. Δεν τον έχω ψηφίσει ποτέ, αλλά τουλάχιστον στις επόμενες εκλογές ψήνομαι να τον ψηφίσω.

Saturday, 13 June 2015

Η νοοτροπία του νεοέλληνα


- (Σηφουνάκης) Σου διόρισα τη γυναίκα σου, έτρεχα στον Παναγόπουλο ρε γελοίε.
- (Γαληνός) Και μπράβο σου λοιπόν.
- (Σηφουνάκης) Έπρεπε ρε να με βλέπεις και να σκύβεις.

Όλη η νοοτροπία του νεοέλληνα συνοψισμένη σε ένα βίντεο 2'. Κατάντια...

Sunday, 12 April 2015

Το Άγιο Φως

Δύο χρόνια αργότερα, το Πάσχα του 1653, παρακολουθεί την τελετή του Αγίου Φωτός στο ναό της Αναστάσεως ο Γάλλος περιηγητής ιππότης D'Arvieux. Περιγράφει τις εκδηλώσεις του έξαλλου πλήθους γύρω από το κουβούκλιο του Αγίου Τάφου και προσθέτει ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες σχετικά με το έθιμο των ορθοδόξων της Ιερουσαλήμ.

«Μας έδωσαν θέση πίσω από το κουβούκλιο κι έτσι βλέπαμε με άνεση ό,τι συνέβαινε μέσα στην εκκλησία.

Στις οχτώ το πρωί, όλα τα καντήλια του ναού έσβησαν. Και τότε όλοι οι χριστιανοί της Ανατολής που είχαν πλημμυρίσει την εκκλησία άρχισαν να τρέχουν σαν τρελλοί γύρω από τον Άγιο Τάφο, ουρλιάζοντας σαν λύκοι, χωρίς ίχνος σεβασμού για τον ιερό χώρο. Και κάθε φορά που περνούσαν μπροστά στον Άγιο Τάφο κραύγαζαν «Ελέησον!» με όλη τους τη δύναμη.

Άνδρες, γυναίκες και παιδιά έσμιγαν τις φωνές τους σ' ένα τρομερό πανδαιμόνιο. Έσπρωχναν, άνοιγαν τόπο με αγκώνες, λάκτιζαν. Μαζεύονταν τέσσερις-πέντε μαζί, σήκωναν έναν άνθρωπο ψηλά, τον κουβαλούσαν στους ώμους, πηδούσαν και ύστερα τον έριχναν πάνω σην πόρτα του Παναγίου Τάφου βγάζοντας κραυγές αλλοφροσύνης «Ελέησον!». Εκείνος ανασηκωνόταν, έδινε γροθιές και λακτίσματα σ' αυτούς που τον είχαν γκρεμίσει κατά γης, οι φίλοι του έπαιρναν το μέρος του, ο καυγάς άναβε και οι γενίτσαροι επέβαλλαν την τάξη χτυπώντας τους με τα ραβδιά.

Αυτή η αταξία, αυτό το πανδαιμόνιο κράτησε ως τις τρεις το μεσημέρι. Τότε δύο Έλληνες αρχιεπίσκοποι και δύο μητροπολίτες ντυμένοι με τα άμφιά τους βγήκαν από το ναό. Τούς ακολουθούσε ολόκληρος ο κλήρος. Άρχισε η πομπή γύρω από τον Πανάγιο Τάφο. Οι γενίτσαροι άνοιγαν δρόμο με τα ραβδιά τους επιβάλλοντας, όσο μπορούσαν, τάξη και ησυχία.

Τους Έλληνες ακολουθούσαν οι Αρμένιοι και οι Κόπτες επίσκοποι με τους ιερείς τους.

Ύστερα από τρεις γύρους ένας Έλληνας αρχιεπίσκοπος, ένας Αρμένιος και ένα Κόπτης, μπήκαν στον Πανάγιο Τάφο για να ανάψουν το ουράνιο φως με τσακμάκια που είχαν στις τσέπες τους.

Αφού έμειναν οι τρεις αρχιερείς κάμποσο στον ιερό χώρο, ο Έλληνας αρχιεπίσκοπος βγήκε πρώτος με σκυμμένο το κεφάλι, σαν να ντρεπόταν για την απάτη που έκανε, κρατώντας στα χέρια του αναμμένα κεριά. Μόλις πρόβαλε στην πόρτα, ο κόσμος χύμηξε κατεπάνω του με ορμή, που ήταν περισσότερο μανία παρά ευσέβεια, για ν' ανάψουν τις λαμπάδες τους.

Αυτοί οι πιστοί θα ποδοπατούσαν και θα έλυωναν τον αρχιεπίσκοπο αν δεν τον έσωζαν οι γενίτσαροι με τα ραβδιά τους συνοδεύοντάς τον ως την πύλη του Ιερού. Όσοι είχαν την ευτυχία και τη δύναμη να ανάψουν τις λαμπάδες τους από τη φλόγα του αρχιεπισκόπου πήγαιναν καμαρωτοί και χαρούμενοι για το απόκτημά τους. Αλλά για να βγει κανείς έπρεπε να γίνουν μάχες κι εκεί ήταν που οι γρόθοι έπεφταν βροχή. Για μια στιγμή ο ναός φλεγόταν από τέσσερις χιλιάδες αναμμένες λαμπάδες. Οι γενίτσαροι πετούσαν τους σκούφους τους στον αέρα. Δεν έβλεπες παρά φλεγόμενα γένεια, αιμόφυρτα κεφάλια, σχισμένες φορεσιές, μάτια μαυρισμένα, πρόσωπα γρατσουνισμένα, χέρια σπασμένα, τραυματισμένα, εξαρθρωμένα. Δεν άκουγες τίποτα άλλο από κραυγές άναρθρες μέσα σ' ένα τρομακτικό πανδαιμόνιο.

Αυτά που έγιναν πριν την τελετή δεν ήταν τίποτα μπροστά σ' εκείνα που ακολούθησαν. Ποτέ στη ζωή μου δεν είδα τέτοια παραφροσύνη, τέτοιους εξωφρενισμούς, τέτοια ασέβεια. Ένας άνδρας φορτωμένος ένα μεγάλο τύμπανο, έτρεχε γύρω γύρω στον Άγιο Τάφο, όσο του επέτρεπαν οι δυνάμεις του και ο συνωστισμός. Πίσω του έτρεχε ένας άλλος που χτυπούσε μετά μανίας το τύμπανο με δύο ρόπαλα. Αυτό το όργανο θα μας είχε ξεκουφάνει αν τα ουρλιαχτά του πλήθους, οι κραυγές των πληγωμένων, τα ξεφωνητά των γυναικών και των παιδιών δεν έπνιγαν το θόρυβο.

Παρατήρησα ότι πολλοί είχαν μαζί τους σεντόνια βαμβακερά και τα άναβαν με τις λαμπάδες τους στις πτυχές κάνοντας σταυρούς. Αυτά τα σεντόνια τα έπαιρναν στο σπίτι τους σαν κειμήλια και τα χρησιμοποιούσαν για σάβανα. Λίγες στιγμές μετά τον Έλληνα αρχιεπίσκοπο βγήκαν ο Αρμένιος επίσκοπος και ο Κόπτης. Αλλά επειδή δεν είχαν πια πολύ κόσμο να ευχαριστήσουν, και το δικό τους το φως δεν είχε την αξία του πρώτου, δεν κινδύνεψαν. Χρειάστηκαν όμως κι' αυτοί τη βοήθεια γενιτσάρων για να φθάσουν στα παρεκκλήσια όπου τα ποίμνιά τους, λιγώτερο φανατικά, άναψαν πιο ειρηνικά τις λαμπάδες, ενώ οι γενίτσαροι φρουρούσαν στην πύλη του Αγίου Τάφου κι' έπαιρναν χούφτες τις μεδίνες για να επιτρέψουν στους πιστούς να μπουν και να ασπασθούν το ιερό μνημείο.

Στις έξη το βράδυ η οχλοβοή καταλάγιασε για να αρχίσει η λειτουργία. Αυτό που ακολούθησε δεν ήταν λιγότερο εξωφρενικό. Καθώς όλοι έψελναν στη γλώσσα τους, ακουγόταν μια πανάθλια παραφωνία. Παρατήρησα μάλιστα ότι συντόμευαν και τη λειτουργία. Και είχαν δίκαιο. Ήταν όλοι νηστικοί. Γιατί δεν επιτρέπεται ούτε να φάνε ούτε να πιουν πριν από την κατάβαση του Αγίου Φωτός.

Είχα την υπομονή να μείνω ως το τέλος της τελετής μ' όλο που με είχαν σκανδαλίσει όσα έβλεπα. Μόλις τελείωσε, ξαφνικά ο ναός έγινε ταβέρνα. Ένα μεγάλο μέρος από αυτό το πράφορο πλήθος ρίχτηκε στα κρέατα που είχε φέρει μαζί του. Όλοι άρχισαν να τα ροκανίζουν σαν πεινασμένοι λύκοι. Είχαν καλά προετοιμασθή με τη νηστεία κι' έτρωγαν με βουλιμία. Οι περισσότεροι κοιμήθηκαν ανακατωμένοι μέσα στον ιερό χώρο.»

Κυριάκος Σιμόπουλος, Ξένοι ταξιδιώτες στην Ελλάδα, Εκδόσεις Πιρόγα, τόμος Α', σελ. 554-556