Thursday, 11 October 2012

Περί απεργιών

Για ποιόν λόγο γίνονται απεργίες;

Αν γίνονται διότι ο εργοδότης παρανομεί και πρέπει να διεκδικήσουν οι εργαζόμενοι κεκτημένα δικαιώματα που καταπατούνται (π.χ. μικρότερο ημερομίσθιο από τον κατώτατο μισθό) τότε γιατί δεν καταφεύγουν στη δικαιοσύνη; Αν ο εργοδότης καταπατά κάποια δικαιώματα αυτό σημαίνει ότι γίνεται παρανομία και άρα αρμόδιος για να λύσει αυτή την παρανομία είναι τα δικαστήρια και οι δικαστές.

Αν γίνονται για μέτρα που λαμβάνει μια εταιρεία και που μελλοντικώς θα θέσουν σε κίνδυνο συμβάσεις των εργαζομένων τότε γιατί οι εργαζόμενοι δεν παραιτούνται ομαδικώς και να πάνε σε μια εταιρεία που θα τους προσφέρει περισσότερα; Οι εργαζόμενοι έχουν υπογράψει σύμβαση με τον εργοδότη την οποία και τα δύο μέρη πρέπει να τιμούν. Όταν ο εργοδότης θέλει να κάνει μειώσεις και δεν το δέχονται αυτό οι εργαζόμενοι, μπορούν απλώς να αποχωρήσουν με την καταγγελία της σύμβασης στο χέρι, και να πάρουν την ανάλογη αποζημίωση. Το ίδιο γίνεται και όταν ο εργαζόμενος θέλει π.χ. υψηλότερο μισθό από αυτόν που έχει συμφωνηθεί στη σύμβαση. Αν δεν του τον δίνει η εταιρεία μπορεί να παραιτηθεί.

Αν γίνονται για μέτρα που λαμβάνει η κυβέρνηση και θα έχουν καθολικό απόηχο (π.χ. τα μέτρα του μνημονίου) αυτό σημαίνει ότι αν περάσει το νομοσχέδιο θα έχει ψηφιστεί από την πλειοψηφία της Βουλής, δηλαδή των ανθρώπων που έβαλε εκεί μέσα η ψήφος του Ελληνικού λαού. Με αυτή τη λογική οι μειώσεις κατώτατον μισθών είναι απόρροια των αλλαγών που ζητά ο λαός, αφού ο λαός δίνει την εντολή στην κυβέρνηση να πράξει ό,τι αυτή νομίζει σωστό προς ώφελος του λαού. Αν τα μέτρα αυτά είναι ανεπιθύμητα μπορεί τότε η πλειοψηφία στις επόμενες εκλογές να αντικαταστήσει την κυβέρνηση με κάποια άλλη η οποία και θα τα αντιστρέψει.

Για ποιόν λόγο λοιπόν να γίνει απεργία;

Wednesday, 10 October 2012

Επανάσταση και Δημοκρατία

Σε μια Δημοκρατία επιτρέπονται οι επαναστάσεις; Οι επαναστάσεις έχουν ένα και μοναδικό σκοπό, να ανατρέψουν την υπάρχουσα κυβέρνηση (συνήθως κυβέρνηση-δυνάστης) και να φέρουν άλλη στην εξουσία (συνήθως κυβέρνηση λαϊκής κυριαρχίας). Σε μια Δημοκρατία όμως αυτό μπορεί να γίνει αναίμακτα, μόνο και μόνο με την καταψήφιση της κυβέρνησης δυνάστη στις επόμενες εκλογές και αντικατάστασή της με φιλολαϊκή κυβέρνηση. Οι ψηφοφόροι μπορούνε να καταστρέψουν αυτό που δεν τους αρέσει και να δημιουργήσουν αυτό που τους αρέσει· και όλα αυτά χωρίς να ανοίξει ρουθούνι, με απολύτως απλές και ειρηνικές διαδικασίες.

 Γιατί να γίνει επανάσταση λοιπόν;

Friday, 5 October 2012

Δεν σας φοβόμαστε

Τιτίβισμα (tweet) του ΠΑΣΟΚ σήμερα, πριν δύο περίπου ώρες:

"Σήμερα οι βουλευτές της ΧΑ επιτέθηκαν φραστικά και απείλησαν στη Βουλή τον κ. Μανιάτη. Η απάντησή μας είναι: η Δημοκρατία δεν σας φοβάται"

Κύριοι του ΠΑΣΟΚ η Δημοκρατία δε φοβάται κανέναν, και κατ' επέκταση ούτε εσάς, το ακούσατε, ούτε εσάς.

Παρακάτω βλέπουμε ένα βιντεάκι με τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ να βγαίνει εκτός εαυτού και να τα βάζει με πολίτη σε τηλεοπτική εκπομπή.



 

Monday, 24 September 2012

Ο Γέροντας Πατσίτσιος

Συνελήφθη λέει για βλασφημία ο διαχειριστής της σελίδας "Γέροντας Παστίτσιος" στο facebook· η αστυνομία μας απάλλαξε και αυτή τη φορά από έναν στυγερό δολοφόνο. Την ίδια στιγμή φήμες λένε ότι τρεις βουλευτές καταχράστηκαν 10,2 δις ευρώ (ο Άκης καταχράστηκε 850 εκατομμύρια) και δεν έχει αρχίσει καν μια εξέταση για το αν και πόσο αληθεύουν οι κατηγορίες (αν αληθεύουν ο Άκης μπροστά τους μοιάζει με παιδάκι δημοτικού που κλέβει το γλυφιτζούρι του διπλανού του). Αδέκαστη Δικαιοσύνη.

Tuesday, 18 September 2012

Μικρά απλά πραγματάκια.

Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω από πού πηγάζει τόση ηλιθιότητα. Προχθές πήγα να παρακολουθήσω την παράσταση "Ιππής" στο Ηρώδειο. Ανακοινώθηκε από τα μεγάφωνα ότι έπρεπε να απενεργοποιηθούν τα κινητά τηλέφωνα και ότι δεν επιτρέπεται η λήψη φωτογραφιών.  Ε, δύο λεπτά μετά την ανακοίνωση άρχισαν να χτυπούν κινητά από τους διπλανούς μου. Καθ' όλη τη διάρκεια της παράστασης θεατές τραβούσαν φωτογραφίες και κινητά χτυπούσαν γύρω μου. Πόσο δύσκολο είναι να ακολουθήσεις απλά πραγματάκια; Όταν λένε ότι το α, β, γ δεν επιτρέπεται σημαίνει ότι δεν επιτρέπεται, όχι ότι εσύ είσαι εξαίρεση.

Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω πού οφείλεται τόση ηλιθιότητα. Ίσως να είναι αποτέλεσμα της τουρκοκρατίας, του ρουσφετιού και του μέσου, που έχουμε μάθει ότι εμείς είμαστε διαφορετικοί από τους άλλους, ότι μπορούμε να κάνουμε ό,τι θέλουμε. Κάποτε γινόταν με τις πλάτες του τοπικού προύχοντα, σήμερα με τις πλάτες του τοπικού βουλευτή. Είμαστε οι "ξέρεις ποιος είμαι εγώ ρε, που θα μου πεις τί θα κάνω;". Μηδέν σεβασμός, σε απλά καθημερινά πραγμάκια.

Αυτό φαίνεται και από τις κυλιόμενες κλίμακες στο μετρό. Παρ' όλο που υπάρχουν σαφείς και διαρρήδην εντολές (από μεγάφωνα και από τις οθόνες) να μην στεκόμαστε στα αριστερά, η πλειοψηφία των ελληναράδων προτιμάει να τις αγνοεί. Είναι η ίδια νοοτροπία· "σε γράφω στα αρχίδια μου διότι εγώ ξέρω καλύτερα". Τί να πω. Ίσως τελικά η βλακεία να είναι στα γονίδιά μας. Ίσως πράγματι όχι να μη θέλουμε, αλλά να μην μπορούμε κάτι καλύτερο. Ίσως από αρχαιοτάτων χρόνων να είμασταν απατεώνες και κακούργοι. Το μαρτυρεί άλλως τε και η κωμωδία "Ιππής":


ΔΟΥΛΟΣ: Θα γίνεις, όπως λέει και ο χρησμός, τρανός και μεγάλος.
ΑΛΛΑΝΤΟΠΩΛΗΣ: Μα πες μου, πώς εγώ, ένας αλλαντοπώλης, θα γίνω θαυμαστός και μεγάλος;
Δ. Α γι' αυτό ακριβώς θα γίνεις μεγάλος, διότι είσαι αλήτης, μούτρο και καθίκι.
Α. Νομίζω πως δε μου αξίζουν τέτοια μεγαλεία.
Δ. Α μπα, γιατί λες πώς δεν τα αξίζεις; Μου φαίνεται ότι βαραίνει τη συνείδησή σου κάποιο καλό. Μήπως οι γονείς σου είναι τίμιοι και αγαθοί;
Α. Όχι, μα τους θεούς, κατάγομαι από καθάρματα.
Δ. Α μακάριε τύχη που έχεις. Διαθέτεις ό,τι χρειάζεται για να γίνεις αρχηγός.
Α. Μα πώς; Ούτε μουσική ξέρω και από γράμματα μόνο κάτι λίγα και αυτά άστα να πάνε.
Δ. Α... αυτό σε ζημιώνει, ότι ξέρεις αυτά τα λίγα. Για να αφεντεύεις στο λαό δεν πρέπει να είσαι τίμιος και μορφωμένος, αλλά αμαθής και παλαιάνθρωπος. Αλλά όσα σου δίνουν  οι θεοί με το χρησμό μην τα καταφρονείς.
(Ακολουθεί ο χρησμός και ένας μικρός διάλογος)
Α. Οι χρησμοί με ευχαριστούν αλλά απορώ· πώς εγώ μπορώ να κατευθύνω το λαό εκεί που θέλω;
Δ. Α αυτό είναι εύκολο· θα κάνεις ό,τι κάνεις και τώρα. Θα ανακατεύεις τα πράγματα όλα μαζί και θα τα στουμπώνεις μέσα στα άντερα· το λαό να τον σέρνεις από τη μύτη με λόγια καλομαγειρεμένα. Όλα τα άλλα που χρειάζεται για να είσαι δημαγωγός τα έχεις· χοντρή φωνή, πρόστυχη γενιά και είσαι κάθαρμα, όλα τα προσόντα που χρειάζονται.
...

Υγ. Προς τις κυρίες και δεσποινίδες της παράστασεις. Τα ψηλά τακούνια στο μνημείο απαγορεύονται εδώ και πάνω από πέντε χρόνια, είναι κρίμα για τη δική σου τη ματαιοδοξία να χαλάς ένα ωραιότατο μνημείο. Στο κάτω κάτω και δυσκολεύεσαι να ανέβεις/κατέβεις τα σκαλοπάτια αλλά και εκεί πας για να δεις μια παράσταση και να "ποιήσεις το ήθος σου" όχι να βγάλεις γκόμενο.

Friday, 31 August 2012

Στιχομυθία

Ανδρέας Ζαϊμης - Κολοκοτρώνη, Κολοκοτρώνη, έξι χρόνους πασχίζεις να ενώσεις τα άρματα και ειδέ σε άφησα να ενώσεις τα άρματα και ειδέ θέλω σε αφήσω.
Κολοκοτρώνης - (χτυπά παλαμάκια πρώτα) Εύγε, καλέ πατριώτη, όπου δεν αφήνεις να ενωθούνε τα άρματα, και αν ήταν ενωμένα δεν έκαιγε ο Μπραϊμης τα χωριά και να σκλαβώνει τον κόσμο!

Αυτοί ήταν οι κοτζαμπάσηδες, οι πρόκριτοι επί τουρκοκρατίας. Οι προύχοντες, οι τοπικοί άρχοντες στην Ελλάδα επί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Οι δημογέροντες, τα λεγόμενα «τζάκια» που τα είχανε πλακάκια με τους Τούρκους και απομυζούσανε τον κοσμάκη σε αγαστή συνεργασία με την Πύλη. Αυτοί που προσκηνούσαν τον Σουλτάνο και πρώτοι εναντιώθηκαν στην Επανάσταση, που φέρανε τον εμφύλιο εν μέσω ξεσηκωμού, που επικυρήξανε τον Ανδρούτσο για 5.000 γρόσια, που καταδικάσανε εις θάνατον τον Κολοκοτρώνη και τον Μακρυγιάννη. Αυτοί εκλέξανε τον Μαυροκορδάτο[1] (το μεγαλύτερο κάθαρμα της Επανάστασης) σε κυβερνήτη της παραπαίουσας τότε Ελλάδος. Αυτοί που είπανε το αείμνηστο (μετά από μια μικρή ήττα των Ελλήνων από τη στρατιά του Δράμαλη, πριν την ολοκληρωτική του συντριβή) «Ηττήθημεν. Ας έχει δόξα ο Θεός. Άλλως αν ενικώμεν, ο Δήμος[2] εγίνετο βασιλεύς.» Αυτοί που σπέρναν διχόνοια στους ξεσηκωμένους και είχαν να χάσουν τα πάντα με την Ελληνική Επανάσταση. Εναντίον και αυτών ξεσηκώθηκε ο νεοελληνικός λαός.

Αυτοί φίλε μου αναγνώστη είναι που το νεοελληνικό κράτος τους έδωσε αξιώματα και προνόμια στη δημόσια διοίκηση και στο στρατό. Αυτούς τους έκανε βουλευτές, υπουργούς και πρωθυπουργούς, ενώ άφησε τους αγωνιστές να σαπίζουν στην φυλακή.

Και δυστυχώς οι πνευματικοί τους απόγονοι μας κυβερνούν ακόμα φίλε αναγνώστη, με τη δική σου την ανοχή και τη δική σου την ψήφο.

Όχι άλλους Μαυροκορδάτους, όχι άλλους Ζαϊμηδες και Δεληγιάννηδες, όχι άλλους Κωλέτηδες. Αρκετά.

[1] Ο Μαυροκορδάτος ήταν που ενώ ο Δράμαλης περνούσε τον Ισθμό είχε επιβιβαστεί σε καράβι έτοιμος να φύγει στα Επτάνησα, και έβγαλε προκύρηξη από το πλοίο, που το νόημά της ήταν «Είτε όλοι να σκοτωθείτε, είτε όλοι να ελευθερωθούμε».
[2] Δήμο λέγανε οι Δεληγιανναίοι τον Κολοκοτρώνη, ως υποτιμητικό, παρομοιάζοντάς τον με έναν αλήτη που είχε το ίδιο όνομα.

Υγ. Όλες οι αναφορές είναι παρμένες από το βιβλίο «Καραϊσκάκης» του Δ. Φωτιάδη. Η στιχομυθία μεταξύ Ζαϊμη και Κολοκοτρώνη αναφέρεται και στα απομνημονεύματα του Κολοκοτρώνη, γραμμένα από τον Τερτσέτη.

Wednesday, 4 April 2012

Καλά παιδιά...

Γύρω στις 22.30 με 22:45 στη Μητροπόλεως με το αυτοκίνητο. Η αστυνομία έχει κλεισει το δρόμο. Υπάρχει μποτιλιάρισμα. Σε κάποια στιγμή ένας οδηγός αγανακτεί και βγάζει τα οδοφράγματα των αστυνομικών. Αρχίζουμε και κινούμαστε. Όλοι στρίβουνε αριστερά στο τέλος της Μητροπόλεως εγώ πάω δεξιά (προς Ερμού). Με το που στρίβω Ερμού βλέπω καμιά 30αρια ΜΑΤατζήδες και καμιά 50αριά άτομα μπροστά τους. Προχωράω γύρω στα 100 μέτρα και αρχίζουν να πέφτουν οι πέτρες και τα θραύσματα μαρμάρων βροχή. Παγώνω. Τα ΜΑΤ αρχίζουν να οπισθοδρομούν ενώ το πλήθος αρχίζει να έρχεται προς τα πάνω (προς το αυτοκίνητό μου). Πρώτο αυτοκίνητο το δικό μου τώρα στα 200 μέτρα τα ΜΑΤ και στα 250 οι διαδηλωτές. Βγάζω αλάρμ, κάνω όπισθεν και αρχίζουν να κάνουν όπισθεν και οι άλλοι οδηγοί από πίσω μου. Αλλά δεν πάμε γρήγορα. Η γυναίκα μου έχει ταραχτεί δίπλα μου, είναι έτοιμη να βγει από το αυτοκίνητο και να αρχίσει να τρέχει προς τα στενά (πώς να τρέξεις με αυτή την τακούνα μωρό μου;). Εγώ σκέφτομαι ότι το αυτοκίνητο θα το κάνουν λαμπόγυαλο έτσι κι αλλιώς· να μείνω ή να φύγω; Σε κάποια στιγμή με πλησιάζει ένας ΜΑΤαζής (καλό παιδί φάνηκε) και μου λέει "προχώρα εσύ, δε θα σε πειράξουν". Εγώ έχω ενδοιασμούς, του λέω "θα κάνω πίσω δεν πάω μπροστά, θα φάω πέτρες". Πλησιάζει ένας άλλος νεαρός (ντυμένος με πολιτικά, πρέπει να ήταν ο συνοδηγός του πίσω αυτοκινήτου. Κι αυτός καλό παιδί.) το τζάμι από την πλευρά της γυναίκας μου και της λέει να προχωρήσω και ότι δε θα με πειράξουν. Προχωράω σιγά σιγά, και φωνάζει η γυναίκα μου στους διαδηλωτές "παιδιά να περάσουμε εμείς;". "Περάστε" απαντάνε. "Δεν τα έχουμε με εσάς, με τους μπάτσους τα έχουμε", ακούγεται άλλη φωνή. "Θα τους γαμήσουμε" ακούγεται από αλλού. Πάω σιγά σιγά, με 5 χλμ/ώρα. Δε μας πείραξε κανείς. Καλά παιδιά...